هیئت کوهنوردی شهرستان ماهشهر

 سپاسگزاریم آفریدگار کوه را چرا که کوه را مظهر استواری و مکانی برای آرامش روح قرارداد.

پیرو موافقت رئیس محترم هیات کوهنوردی استان خوزستان جناب مهندس نیکخواه و  مدیر محترم  تربیت بدنی  ماهشهر جناب آقای تهذیبی و با تلاش هیات کوهنوردی ماهشهر و حمایتهای بی دریغ مدیریت محترم پتروشیمی بوعلی 

بدین وسیله 

 تشکیل

 تیم کوهنوردی  پتروشیمی  بوعلی  سینا

 را به فال نیک می گیریم و ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای این گروه امیدواریم شاهد تشکیل گروههای متععد کوهنوردی و سنگنوردی در شهرمان باشیم و با توجه به استعدادهای درخشان بخصوص علاقه مندان جوان این رشته می توان آینده ای پر فروغ انتظار داشت.

 تشکیل این گروه را به کلیه ی کوهنوردان، شهروندان ماهشهری  و کارکنان محترم پتروشیمی بوعلی  تبریک عرض می نماییم و امیدواریم با تلاش یکدیگر شاهد رشد و پیشرفت های چشم گیر آن باشیم .

 این گروه توسط جمعی از علاقه مندان به کوه و محیط زیست تشکیل گردیده است و در برنامه ها و مناسبتهای مختلف برنامه ها و صعودهایی را داشته و فعال میباشد.

 تیم کوهنوردی پتروشیمی بوعلی به منظور ارتقا ء ورزش کوهنوردی و رشته های مرتبط با آن در قالب مجموعه ای از گزارش برنامه های اجرا شده توسط گروه و همینطور کلاسها و دوره های آموزشی شکل گرفته است

از دوستان علاقه مند و همنوردان فعال در این رشته ورزشی دعوت می شود جهت عضویت  در تیمهای کوهنوردی ماهشهر و شرکت در برنامه های آتی هیات و تیمهای کوهنوردی از طریق وبلاگ هیات  با ریاست هیات تماس و هماهنگیهای لازم را بعمل آورند .لازم به ذکر است کلیه علاقه مندان و دوستداران ورزش مفرح کوهنوردی که خواهان تشکلیل تیم و کروههای مستقل کوهنوردی در ماهشهر هستند می توانند در اسرع وقت برای ثبت نام تیمهای خود  با هیات ماهشهر مکاتبه و شرایط و ضوابط تشکلیل تیم را جویا شوند
هیات کوهنوردی ماهشهر این موفقیت بزرگ را به  کارکنان ومدیریت محترم  پتروشیمی بوعلی و کلیه کوهنوردان این شرکت تبریک گفته و آرزوی روزهای خوب مملو از صعود و افتخار را برای این تیم دارد
 
منتظر خبرهای خوب هیات باشید....
 
 
 

 




ارسال توسط یاسر اصلانی

تیم کوهنوردی شرکت فرآورش بندر امام به عنوان اولین تیم کوهنوردی ماهشهر در هیات کوهنوردی استان خوزستان  و فدراسیون کوهنوردی ایران ثبت گردید

 

به اطلاع کلیه عزیزان و دوستداران ورزش مفرح کوهنوردی می رساند که تیم کوهنوردی شرکت فرآورش بندر امام  با تلاش اعضائ محترم تیم و تلاشهای هیات کوهنوردی ماهشهر و پیگیریهای مدیریت محترم شرکت فرآورش به عنوان  تیم کوهنوردی ماهشهر در هیات کوهنوردی استان خوزستان  و فدراسیون کوهنوردی ایران ثبت گردید لازم به ذکر است در راستای اهداف تعیین شده هیات برنامه ثیت دیگر تیمهای ماهشهری نیز ادامه داشته و در آینده نزدیک خبرهای مربوطه به اطلاع عزیزان و علاقه مندان به این ورزش خواهد رسید




ارسال توسط یاسر اصلانی

در بین همه کوه ها و ارتفاعات بلند و صعب العبور جهان، قله‌ها و ارتفاعاتی وجود دارند، که به شهادت تاریخ، در مواردی متعدد، این طعم شیرین فتح را با اختتامیه‌ای تراژیک می‌آمیزند تا خود را به عنوان خطرناکترین قله‌های جهان معرفی کنند. آنچه درادامه می‌آید معرفی پنج کوه خطرناک جهان استکه توسط سایت «توریزم ریویو»، انتخاب شده اند.

۱- کوه «ایگر»؛ سوییس:
به آلپ می‌رویم. بسیاری از صخره نوردان ،‌دامنه شمالی کوهستان ایگر را به دلیل سختی و خطرناک بودن آن می‌شناسند. پس از فتح شدن این قله در سال ۱۹۳۸تاکنون این دامنه شمالی، مورد توجه و علاقه بسیاری از صخره نوردانی قرار گرفت که این کوه ۳۹۷۰ متری را دیواره مرگ نام نهاده بودند.

با این وجود، و برخلاف چهره مرگبار خود، اینکوه زیبایی دلچسبی نیز دارد و آن خط آهنی استکه از تونل وسط کوه عبور می‌کند.

در مسیر این خط آهن دو ایستگاه قرار دارد که مسافران می‌توانند با هربار توقف قطار در ایندو مقطع از طریق پنجره‌ای که روی دیواره کوه نصب شده مناظر بیرونی آن را به وضوح تماشاکنند. این راه آهن به ایستگاهی به نامجونگفروجوک،‌ مرتفع‌ترین ایستگاه راه آهن اروپا ختم می‌شود.

ا

۲- کوه «کانچن جونگا»؛ نپال، هند:‌
این کوه با ارتفاع هشت هزار و ۵۸۶ متری خود،سومین کوه مرتفع جهان نامیده شده است.

نرخ حوادث جانی در این کوهستان طی سال‌های اخیر به ۲۲ درصد رسیده که منجر شده است کوهستان پنج گنجینه برفی” برخلاف روال جاری، متاسفانه دارای شمار بالای حوادث منجر به مرگ باشد.

حوادثی که در بیشتر مواقع به دلیل شرایط بد وسخت آب و هوایی آن به وجود آمده اند. این کوه برای اولین بار در سال ۱۹۵۵ توسط یک تیم کوه‌نورد انگلیسی فتح شد، اما آنها به دلیل احترام به عقاید ساکنان بومی این منطقه که قله را مکانی مقدس می‌شمردند، آن را به صورت کامل فتح نکرده و چند متری پایین‌تر از آن را انتخاب کردند. سنتی که از آن روز به بعد توسط دیگر فاتحان این کوه نیز رعایت شد.

۳- کوه «نانگا پاربات»؛ پاکستان:
این کوهستان که ارتفاعی هشت هزار و ۱۲۶ متری دارد، نهمین قله مرتفع جهان بوده و از نظر صعود سومین کوه پر خطر جهان به شمار می رود.

این قله که در رقابت تنگاتنگی با k2 از لحاظ مشکلات فنی صعود است، برخوردار از راه‌های ومسیرهای باریک و صعب العبوری است که رسیدن به  قله را برای کوه‌نوردان بسیار مشکل و سخت کرده است. بلندترین دامنه این کوهستان تا سطح زمین را می‌توان در ضلع جنوبی آن جست، جایی که به دامنه روپال شهرت داشته و ارتفاع آن باکوهپایه بیش از ۴۶۰۰ متر است.

لازم به ذکر است به دلیل مشکلات و سختی‌های صعود به قله و به دلیل دامنه خطرناک آن، نام این کوه را ” آدم خوار” ‌گذاشته اند.

۴- کوه «کی۲»؛ پاکستان، چین:
کوهستان کی ۲ در سلسله جبال قراقروم دومین قله مرتفع جهان با ارتفاع هشت هزار و ۶۱۱ متربه شمار می‌رود. این کوه که ” کوهستان وحشی” لقب گرفته یکی از خطرناکترین قله‌های جهان نیزنام گرفته است.

عبور از یخچال‌های پر پیچ و خم، صعود ازصخره‌های پر شیب و طی کردن مسیری با ستون‌های یخی که هر لحظه خطر سقوطی ناگهانی را در بردارند، ساده ترین راه‌هایی هستند که کوهنوردان را به قله رهنمون می‌کنند. آمار حوادث مرگباردر این کوهستان بسیار بالا است به نحوی که ازهر چهار کوه‌نورد، تنها سه نفر زنده به قله دست پیدا می‌کنند.

۵- کوه «آناپورانا»؛ نپال:
خطرناکترین قله جهان، کوهی است که با ارتفاع هشت هزار و ۹۱ متری خود، دهمین کوه مرتفع نامیده شده است.

آناپورا که آنرا الهه برداشت محصول نیزمی‌نامند برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ فتح شد واز آن زمان تاکنون ۱۳۰ کوه نورد دیگر نیز موفق به رسیدن به قله آن شدند.

با این وجود کشته شدن ۵۳ کوه نورد در مسیرصعود به این قله نرخ حوداث مرگبار در آن را به۴۰درصد رساند، که در این بین آناپورا راتبدیل به خطرناکترین کوهستان جهان کرد.




ارسال توسط یاسر اصلانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 148
بازدید دیروز : 23
بازدید هفته : 171
بازدید ماه : 148
بازدید کل : 51752
تعداد مطالب : 26
تعداد نظرات : 34
تعداد آنلاین : 1